Nå blir det sykkelritt igjen - KM TEMPO 11. juni

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 31. Mai 2020

Etter en litt annerledes vår og sesongstart med avlysninger av ritt og tilpasninger i treningen, er det nå endelig klart for klubbmesterkap TEMPO. Rittet går som planlagt 11. juni fra Tømmerbråten. Første start er klokken 19.30

Både startområdet og løypa er ny av året, og det er en noe mer teknisk krevende løype enn den vi har brukt tidligere. Vi håper selvsagt at rytterne skal føle seg litt tryggere på en strekning med betydelig mindre trafikk og lavere hastigheter.

I tillegg er det noen annerledes regler når det gjelder selve rittet. Ingen ryttere vil få assistanse på start. Alle rytterne starter med en fot i bakken. Vi holder anbefalt avstand oss i mellom.

Vi håper så mange som mulig av rytterne i Driv melder seg på!

Påmelding her

Vi åpner påmeldingen i løpet av kort tid. Det er kun Driv-ryttere som vil kunne starte i denne TEMPO'n

Link til påmelding https://signup.eqtiming.com/?Event=DrivILSykkel&lang=norwegian

Kart over løypa

Orack nettbutikk for sykkeltøy - 20% rabatt

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 14. Feb 2020

Hvis noen har behov for påfyll av drakter foran årets sesong, så har Orack nå 20% på bestillinger i nettbutikken fram til og med 24. februar.

Frem til 24. februar gis det altså 20% på bestillingene - bruk rabattkoden DRIV20

Benytt linken under

Hele kolleksjonen kan sees i nettbutikken

Hvis det skulle være noen spørsmål om tøyet og nettbutikken, så finnes kontaktinformasjonen her:

Svein Lierstuen (924 97 599  svein@orack.no)

Planer for neste sesong

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 1. Des 2019

Med vinteren godt i anmarsj, hadde sykkelgruppa en trivelig klubbkveld hvor informasjon for neste sesong var det viktigste i tillegg til å treffes for litt sosialt.

Det ble servert god kringle (takk Anne K), og det hele ble avsluttet med en quiz til slutt (vinner Jan-Erik Christiansen)

Hovedpunktene for sesongen 2020 er

Satsingsritt i 2020

For sesongen 2020, så er det planlagt at sykkelgruppa satser på følgende ritt

RittDatoInfo
Enebakk rundt1 mai
(Follorittet)10. maiMorsomt ritt med fellesstart for ulike klasser.
Randsfjorden rundt30 mai
Lillehammer - Oslo20 juniOpplegg som før

Trening gjennom vinteren frem til påske 2020

TreningDatoInfo
Spinning på MUDOtirsdager kl 1900 gjennom vinteren frem til påskeInfo sendes ut på Spond foran hver trening.

Treningsopplegg i sesongen 2020

Vi satser på å dele inn treningen etter nivå i 2 grupper hvis mulig. Hvis dette ikke er mulig, så skal alle kjøre samlet tilbake til Mjær

TreningDatoInfo
Intervall/tempotirsdager, fra Mjærca 2 timer
Rulletreningtorsdager, fra Mjærca 2 timer
Langtursøndager, fra Mjærca 3-5 timer

Arrangementer i 2020

Følgende arrangement skal foreløpig arrangeres

RittDatoInfo
Klubbmesterskap landevei24. mai50 km
Klubbmesterskap tempo11. juni10 km - ny løype på Hammern
Barneritt4. juni
Barneritt20. augustSamtidig som klubbmesterskap og Venners venner
Klubbmesterskap terreng20. augustKM og Venners venner
Kalas cup13 mai 2020Vi håper de som var med og arrangerte i 2019 vil være med neste gang også. Mere info kommer på nyåret

Vi trenger flere egne løypevakter og stasjonære vakter for å kunne arrangere våre egne ritt. Er du interessert, så meld i fra til styret

Klubbkveld 28. november

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 6. Nov 2019

Møt opp og vær med på klubbkveld med sykkelgruppa 28. november kl 1900 på klubbhuset / Drivplassen.

Det vil bli servert kaffe og noe å bite i.

Vi kan friste med

• God stemning og litt sosialt snakk gjennom hele kvelden
  • Lett evaluering av året som gikk
  • Satsing 2020 og hvilke målsetninger vi skal ha
  • Neste års klubbmesterskap
  • Kalas cup
  • Spinning og øvrig trening
  • Sykkel-quiz på Kahoot med gavekort i premie
  • Diverse
  • Kaffe og noe å bite i

Velkommen!

Spinning i vinter

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 4. Nov 2019

Da er alt klart for oppstart av spinningen på Mudo, det mangler bare noen til å sykle :-)

TIrsdag 12. november, kl 1900 kjører vi i gang. Det er ca 20 sykler tilgjengelig, men vi håper det er nok til alle som vil være med.

Spinninga vil pågå hele vintern helt frem til påsken, og da håper vi jo på at veiene er tørre og snøfrie nok til at utesykling igjen er aktuelt

Vi har også mulighet til å avtale noen lørdager etter deres ønske, f.eks langturer

Bli med og fyll opp syklene på Mudo