NM-MASTER 2014; Monica og Erik B stilte på start i Tempo

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 9. Jul 2014

Monica kjører teknisk meget godt, og har et stort potensiale i tempo.

To av Driv's ryttere stilte på startstreken når NM-Master ble avviklet lørdag 5. juli med Tempo. En svært tøff løype på 20,4 km gikk fra Siggerudhallen med vending rett før Midtsjøvann (ved Ski). Ingen flat og lettkjørt løypa, men våre folk imponerte og satte Driv Sykkel nok en gang på kartet.

Monica Godtfredsen imponerte stort!! Som vanlig nervøs før start, men det lover godt. Etter 5 ukers treningsavbrekk i vår, var det knyttet stor spenning til om bena ville holde i den tøffe løypa.
Monica kjører svært teknisk godt! Faktisk blant de beste på tempo. Hun kjørte jevnt og holdt trykket helt til mål. Det holdt til en imponerende 3. plass med tiden 35;14. Hun holdt de argeste konkurrentene (de hun vanligvis kjemper jevnt med) på relativt god avstand.
Monica's klasse ble vunnet av arrangørklubben Frøy's egen Siri Hildonen på den sterke tiden 32;59 og med Hilde Hetland fra Bergens-klubben Dalane SK på andre plass med tiden 34;11

Erik B. Hansen kjørte godt, men bena var ikke helt med i dag. Imponerende 6. plass allikevel.

Erik  startet i M.30-34, en svært tøff klasse. Erik følte ikke bena var helt på hans side i dag, men en 6. plass med tiden 29;47 står det respekt av. Klassen ble vunnet av Macim Golev (som alltid er i en klasse for seg) på tiden 28:09, og dette var tredje beste tid totalt i dag.

Monica Godfredsen på pallen - GRATULERER Monica

Sykkelgruppa til Driv stiller med 6 stykker på start på søndagens fellesstart. Det er bare å kjenne sin besøkelsestid, og ta sykkelen fatt for å reise ut å heie på våre lokale NM-deltagere.
Se nmmastersykkel2014.no for løype og program.
Tekst og pallfoto: Atle Killerud. Øvrig foto: Ola Morken.